Model descrieri poze magazin online
Să zicem că ai un magazin online sau urmează să deschizi un magazin online și cauți o soluție pentru descrieri poze, mai ales dacă volumul de produse e mare.
Articolul arată pașii pentru relizarea textelor, dar și informații despre cantitatea și calitatea cuvintelor folosite. Recomandările pot fi utile chiar și dacă vrei să utilizezi inteligența artificială pentru descrieri de poze. E important să știi ce să-i ceri robotului, nu-i așa?
Conținut:
- Descrieri poze magazin online
- Descrieri poze cu produse fizice
- Model de descrieri poze
Cum să faci descrieri de poze pentru magazin online
Metoda de lucru pentru descrieri de poze este recomandată înainte de derularea procesului efectiv. O bună organizare îți poate salva mult timp și în plus, dacă știi ce e important să urmărești, atunci le poți scrie chiar tu.
Pentru eficientizarea procesului e important să organizezi toate produsele ce urmează să fie descrise, iar apoi să realizezi scrierea efectivă a textelor. Ce produse urmează să descrii? Organizează-le pe categorii, astfel încât să poți aplica modelul la fiecare categorie. În felul acesta, nu vei relua procesul de la capăt pentru fiecare produs.
După organizarea produselor, realizează un model de descriere de poze, pe care îl vei declina la fiecare produs. Exemplu în continuare.
Descrieri Poze: pași recomandați
- Creează un model de descriere folosind informațiile de la pasul următor
Dacă gestionezi un volum mare de produse, un model de descriere de poze, sau, altfel spus, o fișă de produs, pe care să o urmărește la fiecare produs, te va ajuta să obții coerență pe întregul conținut scris. Folosind modelul/fișa, te vei asigura și că produsele din întregul magazin conțin toate elementele necesare de comunicat.
- Pornește de la întrebări
Folosește răspunsuri la întrebări precum: La ce servește descrierea? Care este scopul imaginii? Pornește de la ce se vede. Să zicem că e vorba de pantofi. Descrierea va răspunde la întrebările: ce tip de pantof e, modelul, culoarea, mărimea, materialul, informații despre producător (în unele cazuri, dacă produsul este realizat local, ar putea fi un avantaj pe care vrei să-l menționezi chiar de la început).
- Experiența clientului sau descrieri de poze cu informații care nu sunt evidente
În funcție de tipul de produs prezentat în poze, după ce ai întocmit partea tehnică, e necesar să observi informațiile importante de comunicat din punctul de vedere al clientului.
De exemplu: în cazul unui magazin cu pantofi de damă, înălțimea tocului poate fi o informație foarte importantă. Cât de înalt e tocul? Deși se vede în poză, multe magazine online omit să ofere această informație importantă. Multe doamne și domnișoare decid să cumpere o pereche de pantofi în funcție de cât de înalt e tocul. Nu toată lumea se simte confortabil cu pantofi cu toc de 13 cm. În plus, în lipsa informației, produsul are șanse mari să fie returnat. Șansele de retur scad dacă există cât mai multe informații clare.
Da, consumă timp să măsori înălțimea tocului, dar e important să oferi descrieri exacte. Pentru rapiditatea procesului, se pot obține fișe tehnice de la producători cu detaliile tehnice. În descrieri de poze e recomandat să incluzi toate informațiile pe care le ai, iar dacă nu le ai, e necesar să le obții.
La acest pas, pentru orice descrieri de poze, reperul de reținut este atenție la experiența utilizatorului. Altfel spus, scrie informațiile care te-ar interesa și pe tine: Eu ce vreau/ am nevoie să știu despre produs ca să pot lua decizia de a cumpăra online?
- Descrieri poze: cantitatea și calitatea cuvintelor folosite
Cât de lungi trebuie să fie descrierile de produse? Răspunsul cel mai simplu stă în calitatea descrierii, nu neapărat în cantitatea cuvintelor. Totuși, o cantitate foarte mică de cuvinte ar putea indica informații insuficiente. Pe lângă informațiile tehnice, o descriere de 60 de cuvinte ar putea fi cantitatea minimă potrivită pentru prezentarea produsului din imagine. 60 de cuvinte înseamnă aproximativ 4 rânduri de text pe o pagină A4.
Calitatea cuvintelor / ideilor din descrierile de poze se referă la abilitatea scriitorului de a prezenta, pe lângă informațiile tehnice, de ce acel produs merită cumpărat. Ce îl diferențiază de celelalte produse? Ce calități unice are? Răspunsurile la aceste întrebări pot fi începutul unei bune descrieri de poze.
Pont: separarea informațiilor tehnice într-o descriere de poze poate ajuta foarte mult la calitatea descrierii. Prezintă informațiile tehnice și separat, la finalul textului de prezentare (vezi model descrieri poze de mai jos).
Folosirea inteligenței artificiale pentru descrieri de poze
Pentru un volum mare de descrieri poze, inteligența artificială poate fi foarte utilă. Dar dacă vrei să eviți descrieri similare, care sună la fel și pot fi plictisitoare, atunci creativitatea umană e de preferat.
Model descrieri poze
Fișa sau modelul de urmărit pentru descrieri de poze, pe scurt mai jos. Copiază și adaptează modelul nevoilor tale:
A. Descrierea efectivă: aproximativ 60 de cuvinte (descrie produsul prin trăsăturile unice și calitățile sale, de ce merită cumpărat, ce oferă, oferă informații precise și verificate, încearcă să nu dublezi aici informațiile tehnice de mai jos).
B. Informații tehnice:
- Model (include și numele colecției, te va ajuta la identificarea ulterioară a produsului)
- Culoare
- Material
- Mărimi disponibile
- Informații producător
- Informații disponibilitate stoc, timp de livrare, cost, retur
Ai nevoie de mai multe informații pentru descrieri de poze? Contactează-ne aici. Inspirație și spor la scris!
Copywriting & Content Writing
Link Rapid
Program
- Luni-Vineri: 9am-6pm
- Sâmbătă: 8am-1pm
- Duminică: Închis
Contact
- Email: contact@monkeymind.ro
- Tel: 0731825171