Repere simple pentru scris postări social media

Postările social media par, la o primă vedere, o sarcină relativ simplă. Cât de greu poate să fie să scrii câteva rânduri despre un produs sau un serviciu? Nu e mare lucru, ar putea spune cineva, doar toți scriem postări social media de ani de zile. Diferența ar fi că acum ești și plătit pentru asta. Nimic mai fals. Să scrii postări social media pentru branduri e foarte diferit de conturile personale. 

Conținut: 

  • 6 repere pentru scris postări social media 
  • Postări social media clare și concise

6 repere pentru postări social media relevante

  1. Ca să oferi informație, trebuie să deții informație. Ca să scrii, e necesar să citești. 
  2. Mesaj la obiect: raportează-te la o idee principală. Dacă ție ți-e clară ideea pe care vrei să o comunici, o să-i fie clar și cititorului. Dacă tu nu știi ce vrei să zici, nici cel care citește nu o să înțeleagă.
  3. Formulează mesajul clar. Metafora e sublimă și cu siguranță poate fi apreciată de foarte mulți cititori, dar atunci când apar artificii de limbaj, s-ar putea să pierzi audiența în poezie, frumoasă, dar inutilă pentru scop.
  4. Obișnuința scriitorului / doar numele brandului: după ce scrii un număr mare de postări social media despre un anumit produs sau serviciu, s-ar putea să te păcălească rutina. Ai mai scris despre acel subiect de multe ori și tinzi să consideri că nu mai e necesar să spui informațiile de bază despre produsul sau serviciul. Recomand formularea postărilor ca pentru o audiență care descoperă prima dată brandul în discuție.
  5. Nu amesteca genurile: dacă alegi o cheie amuzantă, atunci acela e stilul pe parcursul întregului conținut.  Dacă alegi un ton în prima frază, iar apoi îl schimbi, produci confuzie.
  6. Diferența cititor – scriitor: după ce ai scris, citește textul ca și cum e scris de altcineva. Care e elementul care îți atrage atenția? Dacă ție îți place, dacă pe tine te prinde, sunt șanse mai mari să ajungă și la alți oameni. 

Oricine poate să scrie postări social media dacă...

Mai multe sfaturi despre cum să scrii postări social media captivante sunt disponibile aici. Ținând cont de importanța clarității în orice tip de mesaj, dar mai ales cu exercițiu, oricine poate scrie postări social media.

Desigur că este foarte important să îți placă și nu oricum, ci pe termen lung. Rutina e inevitabilă, deseori ai de lucrat cam cu același set de cuvinte,  dar e jobul tău să găsești formulări interesante și fresh mereu. Dacă preferi să îți investești energia în alte activități, ai întotdeauna posibilitatea să apelezi la profesioniști.  Descoperă serviciile noastre de content Writing, inclusiv postări social media pentru branduri. Contactează-ne aici.

Spor la scris!

Copywriting și conținut creativ.

Program
Contact